23948sdkhjf

Rygsæk-gutter sendte løver i budkrig

 bedste sendetid på DR1 kunne du torsdag aften se stifterne af Backpackerlife.dk, Jesper Hougård og Lars Kjær, pitche deres ide som den sidste case i denne sæson af det populære tv-program ’Løvens Hule’.

Her fortalte de løverne om, hvordan de gerne vil hjælpe flere ud at få nogle fede rejse- og outdoor oplevelser. Dette vil de gøre ved at sælge backpacking og outdoor udstyr til skarpe priser med et dertilhørende inspirerende online univers.

Løverne kunne lynhurtigt se en god ide i Backpackerlifes forretning – faktisk så god en ide, at det udløste en budkrig mellem dem.

De to stiftere af Backpackerlife.dk kom ind i TV-studiet og bad om 225.000 kroner for 5 procent af virksomheden, hvilket værdiansatte virksomheden til 4,5 millioner kroner Investoren Christian Arnstedt mente dog, at de gæve jyder var for ydmyge og hævede virksomhedens værdiansættelse til 5 millioner ved at byde 500.000 kroner for 10 procent af virksomheden.

Det er særdeles sjældent at værdiansættelser er blevet forhøjet i Løvens Hules syv år lange forløb, men der var dog enighed blandt både Jacob Risgaard, Jan Lehrmann og Jesper Buch, som alle matchede buddet og bød på virksomheden. Løvernes duel blev i sidste ende vundet af den erfarne investor Jesper Buch.

- Det var helt overvældende at få så god respons, og at så mange kompetente investorer ville med på vores rejse. Men vi så et godt match i Jesper Buch, som har stærk erfaring fra vilde cases som eksempelvis Shaping New Tomorrow og Ditur, siger Lars Kjær.

Startet på studieværelse

Investeringen fra Jesper Buch er en stor milepæl for Backpackerlife, som Jesper Hougård og Lars Kjær stiftede på et studieværelse i 2017 for et par SU’er ved siden af deres studier på Aarhus Universitet.

I dag er begge stiftere fuldtid i virksomheden, som har ti ansatte og som forhandler mere end 50 populære rejse- og outdoor brands fra hele verden.

- Webshoppen udspringer af vores egne erfaringer fra rejse- og outdoor ture. Vi har selv oplevet, hvor svært det er at finde de rigtige informationer og udstyr når man skal afsted på en længere tur. Derfor vil vi gerne overskueliggøre det at købe udstyr, og det gør vi blandt andet gennem guides, pakketilbud og e-bøger, siger Lars Kjær, som selv har rejst i mere end 50 lande trods sine kun 30 år.

Backpackerlifes nye investor vurderer, at virksomheden passer godt ind i tidsånden.

- Det er stærkt arbejde, at de to drenge har formået at bygge en forretning op ved siden af deres studier. Flere har genopdaget naturen de sidste par år, og fundet ud af hvor afstressende en god vandretur er. Det har jeg også selv. Jeg er sikker på, at Backpackerlife kan hjælpe flere ud og få gode oplevelser, og jeg ser et stort vækstpotentiale i den niche, som Backpackerlife har formået at ramme. Jeg glæder mig til at hjælpe med at tage forretningen til nye højder, siger Jesper Buch.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094